Cercar al bloc

dijous, 8 de novembre del 2012

Text de crítica d'art que publico perquè sí


Fa molt de temps havia de fer un treball de crítica d'art del que no sabia què dir. Així que vaig començar a dir xorrades, i aquest n'és el resultat abans de començar a dir coses amb sentit:

La cultura nunca se ha analizado únicamente como un objeto puro cuyo único valor es el estético. Lo que hoy llamamos cultura, en todas sus vertientes, se ha analizado desde tiempos inmemoriales desde un punto de vista pragmático. Lo que entendemos por cultura ahora, va desde el arte a las lenguas, pasando por las tradiciones de los distintos pueblos. Seguramente los pueblos se sintieron antaño identificados con su cultura y sus tradiciones, pero estas tenían una utilidad. La lengua era para comunicarse y se imponía para marcar un territorio ocupado y hacerlo propio, algo muy útil. El arte que veneramos, se usaba por cuestiones magico-religiosas y si no por puro placer estético. Sí, es una obviedad que hay que analizar la cultura y todos sus aspectos teniendo en cuenta su contexto. Pero cuando hablamos de cultura, no (ni idea del què volia acabar de dir)

 Les hemos atribuido un valor sentimental, pues estudiando estos distintos fenómenos podemos reconocer parte de quienes fueron los que nos precedieron y reconocemos en nosotros a los pueblos más lejanos. Exprimimos sus (a saber la tonteria que anava a dir)


Es gracioso que intelectuales curtidos tengan que repetir como una letanía frases como que las piezas artísticas no son únicamente el objeto en si mismo, al que admiramos por ser agraciado con belleza. Que tampoco son el montón de oro que estamos dispuestos a pagar por él. Opino que sí lo son y que no hemos dejado de analizarlos en, a parte de tótems (Suposo que anava a dir "a parte de tótems, como eso.")

I això és tot. Així és com escric i el meu procés de creació de ximpleries. És una tonteria? Sí, així que apa, salut.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ho admeto, no he estat en aquesta pàgina web en molt de temps ... però, va ser una altra alegria en veure que és un tema tan important i ignorat per molts, fins i tot els professionals. Li dono les gràcies per ajudar a fer que la gent més conscient dels possibles problemes.

Aighash ha dit...

M'agradaria poder dir que té raó, però molt em temo que el meu text no és prou complet com per dur a terme la tasca que m'està atribuint.
Era un esquema que no vaig poder acabar i que no m'hagués donat ni l'aprovat a l'assignatura pel qual el feia ja que era un comentari de text i em sortia massa del tema.
Suposo que el text, com tants altres, envoltava l'art i l'artista d'una capa de santedat (quelcom habitual).
Suposo que el fet de publicar-lo inacabat pot servir d'exercici per algú.
Salutacions.

Sobre el blog:

Aquest blog no és regular ni freqüentat. Si us fa il·lusió veure alguna cosa que mereixi mínimament la pena publicat per mi, visiteu:

PROTOCOLO7

Blog compartit per:
L'Aighash i en Moreloth